Všeobecné obchodné podmienky a reklamačný poriadok

VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY A REKLAMAČNÝ PORIADOK INTERNETOVÉHO OBCHODU WWW.AUSTRIAAPOTHEKE.SK

 

ČLÁNOK 1 ÚVODNÉ USTANOVENIA

  1. Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len "VOP") upravujú vzťahy vyplývajúce zo zmlúv uzatvorených prostredníctvom internetového obchodu austriaapotheke.sk, pričom na jednej strane vystupuje predávajúci a na strane druhej kupujúci.
  2. Predávajúcim sa rozumie spoločnosť PFSC, s. r. o., so sídlom Ambrova 33, 831 01 Bratislava, IČO: 46765441, DIČ: 2023570010, IČ DPH: SK2023570010, registrovaná v obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, Vložka číslo: 83068/B, Bankové spojenie: Tatra Banka a.s., IBAN / SWIFT: SK46 1100 0000 0029 2288 8551/TATRSKBX, e-mail: info@austriaapotheke.sk, telefónne číslo: +421 903  897 616.
  3. Kupujúci je fyzická alebo právnická osoba, ktorá uzatvára zmluvu s predávajúcim prostredníctvom internetového obchodu.
  4. Spotrebiteľ je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy s predávajúcim nekoná v rámci svojej podnikateľskej alebo inej podnikateľskej činnosti alebo v rámci samostatného výkonu svojho povolania.
  5. E-shop znamená internetový obchod prevádzkovaný predávajúcim na webovej stránke austriaapotheke.sk.
  6. Zmluvou je kúpna zmluva alebo zmluva o poskytnutí služby podľa článku 10 VOP uzatvorená v súlade s právnym poriadkom Slovenskej republiky. Ak je kupujúcim spotrebiteľ, riadia sa vzťahy neupravené VOP zákonom č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a subsidiárne zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník. V prípade, ak je kupujúcim spotrebiteľ, považuje sa predávajúci na účely týchto VOP za obchodníka podľa zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa. Ak je kupujúcim fyzická osoba – podnikateľ alebo právnická osoba riadia sa vzťahy neupravené týmito VOP zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník.
  7. Tovarom sa rozumejú všetky produkty uvedené v ponuke internetového obchodu, vrátane produktu ,,priama objednávka“.

ČLÁNOK 2 UZAVRETIE KÚPNEJ ZMLUVY

  1. Návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy medzi kupujúcim a predávajúcim je umiestnenie produktu predávajúcim do ponuky internetového obchodu. Prijatie ponuky kupujúcim bude mať za následok odoslanie elektronickej objednávky, t.j. okamih, keď kupujúci dokončí všetky kroky prihlášky nákupu v e-shope požadované predávajúcim. Zmluva je uzavretá okamihom, keď predávajúci potvrdí kupujúcemu elektronickú objednávku na kupujúcim uvedenú elektronickú adresu.
  2. Všetky nákupy uskutočnené prostredníctvom internetového obchodu sa považujú za záväzné. V okamihu odoslania elektronickej objednávky kupujúci bez výhrad potvrdzuje, že akceptuje platnú cenu objednaného tovaru vrátane výšky poštovného, ako aj potvrdzuje, že sa dôkladne oboznámil s ustanoveniami VOP platnými v deň odoslania objednávky a tiež s časťou VOP zaoberajúcou sa reklamáciami tovaru a možnosťou odstúpenia od zmluvy.
  3. Podmienkou uzavretia zmluvy prostredníctvom e-shopu je vyplnenie všetkých údajov a požiadaviek predpísaných formulárom, najmä povinných údajov ako meno, priezvisko, adresa, e-mailová adresa pre doručenie potvrdenia o uzavretí zmluvy. Kupujúci, ktorý uskutočňuje objednávku ako podnikateľ v rámci svojej podnikateľskej alebo inej podnikateľskej činnosti, je povinný vyplniť objednávkový formulár okrem mena a priezviska aj svoju spoločnosť, IČO, IČ DPH, sídlo, elektronickú adresu na doručenie potvrdenia o uzavretí zmluvy. Kupujúci je povinný zvoliť si spôsob dopravy a spôsob platby, ktorý je záväzný v jeho objednávke. Poskytnutie neplatných údajov alebo absencia takýchto údajov spôsobí, že odoslanie elektronickej objednávky nebude mať za následok uzavretie zmluvy.

 

ČLÁNOK 3 STORNO OBJEDNÁVKY

 

  1. Kupujúci má právo stornovať objednávku odoslaním oznámenia o vykonaní storna na elektronickú adresu predávajúceho (e-mail), ak do 24 hodín od odoslania elektronickej objednávky nebola táto objednávka potvrdená zo strany predávajúceho. V iných prípadoch kupujúci nemôže vykonať storno objednávky.
  2. Predávajúci má právo stornovať objednávku, ak z dôvodu vypredania alebo nedostupnosti tovaru ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v určenej lehote, pokiaľ sa s kupujúcim nedohodne inak. Predávajúci má právo stornovať objednávku aj v prípade, ak kupujúci neodpovedá na e-mail alebo ho nemôže telefonicky zastihnúť po dobu viac ako troch pracovných dní za sebou.

ČLÁNOK 4 PLATOBNÉ PODMIENKY

  1. Kupujúci si v rámci elektronickej objednávky zvolí jednu z možností spôsobu platby.
  2. Ceny tovarov, ktoré sa nachádzajú v ponuke internetového obchodu sú uvedené v EUR (euro) alebo Kč (česká koruna) s DPH. Kupujúci je oprávnený zvoliť si menu, v ktorej vykoná platbu. V cene tovaru nie je zahrnutá cena za prepravu (dodanie) tovaru. Náklady na prepravu sú uvedené v dodacích podmienkach nižšie. Náklady na prepravu/dodanie tovaru platí kupujúci, a to v sume uvedenej v dodacích podmienkach nižšie.
  3. Kupujúci obdrží daňový doklad (faktúra) najneskôr s dodaním tovaru.

ČLÁNOK 5 DODACIE PODMIENKY

  1. Predávajúci je povinný dodať tovar kupujúcemu v mieste v Slovenskej republike alebo v Českej republike, ktoré je určené v objednávke, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak. V prípade, ak má kupujúci záujem o dodanie tovaru mimo územia Slovenskej republiky alebo Českej republiky, je povinný to vopred oznámiť predávajúcemu ; na takéto dodanie tovaru nie je právny nárok. Na dodanie tovaru mimo územie Slovenskej republiky alebo Českej republiky sa nevzťahujú tieto dodacie podmienky, ale individuálne dodacie podmienky oznámené predávajúcim.
  2. Lehota na dodanie tovaru je uvedená vždy pri realizácii objednávky a závisí od kupujúcim zvoleného spôsobu dodania tovaru. V prípade, ak tovar predávajúci z akéhokoľvek dôvodu nemôže dodať kupujúcemu tovar v lehote uvedenej v zmluve, je povinný o tom bez zbytočného odkladu informovať kupujúceho. Ak predávajúci nedodá kupujúcemu tovar ani v dodatočnej lehote 10 pracovných dní, má kupujúci právo odstúpiť od zmluvy, pričom kupujúci má právo na vrátenie už zaplatenej kúpnej ceny.´
  3. Predávajúci si splní svoju povinnosť dodať tovar kupujúcemu tým, že ho odošle prostredníctvom služby :
  • Packeta (doručenie na adresu alebo doručenie na výdajnom mieste)
  • DPD (doručenie na adresu)
  1. Pri dodaní tovaru prostredníctvom služby Packeta je kupujúci povinný skontrolovať tovar, jeho - prípadné poškodenie a úplnosť. V prípade, že tovar je poškodený alebo nezodpovedá obsahu alebo rozsahu objednávky, je kupujúci povinný túto skutočnosť oznámiť zástupcovi služby Packeta a bez zbytočného odkladu kontaktovať predávajúceho. Kupujúci je povinný uschovať tovar (vrátane obalu) až do vybavenia reklamácie. Pri nesplnení týchto povinností, má predávajúci právo zamietnuť reklamáciu kupujúceho.
  2. Kupujúci je prostredníctvom služby Packeta informovaný o odoslaní tovaru, rovnako ako o jeho prijatí na výdajné miesto, ktoré si kupujúci vybral pri objednávaní tovaru. Kupujúci má na prevzatie 7 dní. Túto lehotu je možné predĺžiť zaslaním spätnej SMS až na 21 dní.
  3. Doprava je zadarmo pri nákupe tovaru nad 50 EUR / nad 1400 Kč (vrátane DPH), to neplatí pre tovar s miestom dodania mimo Slovenskej republiky. Platobné a dodacie možnosti sú nasledovné :

 

Slovenská republika

  • Packeta - Doručenie na výdajnom mieste - 3,4 EUR / 89 Kč
  • Packeta - Doručenie na adresu - 4,9 EUR / 129 Kč
  • DPD - Doručenie na adresu - 6,9 EUR / 189 Kč

Česká republika

  • Packeta - Doručenie na výdajnom mieste - 7 EUR / 189 Kč
  • Packeta - Doručenie na adresu - 10 EUR / 270 Kč
  • DPD - Doručenie na adresu - 12 EUR / 319 Kč

Možnosti platby

  • Bankovým prevodom - IBAN SK4611000000002922888551, VS: Číslo objednávky
  • Kartou Online - Platobná brána ShoptetPay
  • Apple Pay - Platobná brána ShoptetPay
  • Google Pay - Platobná brána ShoptetPay
  • Dobierkou - Platba u dopravcu - Poplatok 1,2 EUR , Dodanie iba Slovenská republika

Pre otázky k online platbe kartou môžete kontaktovať platobnú bránu ShoptetPay :

Shoptet, a.s.
Dvořeckého 628/8, 169 00 Praha 6
E-mail: info@shoptetpay.com
Tel: +421 910 616 055

ČLÁNOK 6 ODSTÚPENIE OD ZMLUVY

  1. Ak tieto VOP neustanovujú inak, spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzatvorenej prostredníctvom internetového obchodu bez udania dôvodu do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru alebo odo dňa uzatvorenia zmluvy o poskytnutí služby podľa článku 10 VOP. Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy aj na základe dôvodov stanovených týmito VOP. Kupujúci, ktorý nie je spotrebiteľom môže odstúpiť od zmluvy, iba ak tak ustanovuje všeobecne záväzný právny predpis alebo tieto VOP, s výnimkou odstúpenia od zmluvy bez udania dôvodu podľa predchádzajúcej vety.
  2. Kupujúci uplatní právo odstúpiť od zmluvy písomne na poštovú adresu predávajúceho PFSC, s.r.o., Ambrova 33, 831 01 Bratislava alebo na e-mailovú adresu: info@austriaapotheke.sk. Kupujúci môže na tento účel použiť priložený vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, nie je však povinný tak urobiť.
  3. Na dodržanie lehoty na odstúpenie od zmluvy stačí zaslať oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred uplynutím príslušnej lehoty. Ak sa lehota končí v dni pracovného pokoja alebo štátne sviatky, za posledný deň lehoty sa považuje nasledujúci pracovný deň.
  4. Ak kupujúci odstúpi od zmluvy, predávajúci vráti kupujúcemu bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa, keď bol kupujúci informovaný o rozhodnutí kupujúceho odstúpiť od zmluvy, kúpnu cenu za tovar (s výnimkou platby za dodanie/dopravu tovaru). Predávajúci nie je v omeškaní s vrátením kúpnej ceny za tovar, kým mu nebude doručený vrátený tovar alebo kým kupujúci nepreukáže, že tovar bol zaslaný predávajúcemu späť, podľa toho, čo nastane skôr.
  5. Predávajúci nevyzdvihuje tovar u kupujúceho. Kupujúci je povinný zaslať tovar späť spolu s dokladom o kúpe (originál pokladničného dokladu, faktúra) na vlastné náklady bez zbytočného odkladu, a to najneskôr do 14 dní odo dňa, keď oznámil odstúpenie od zmluvy, na adresu: PFSC, s.r.o., Ambrova 33, 831 01 Bratislava.
  6. Ak spotrebiteľ uplatní právo na odstúpenie od zmluvy do 14 dní od prevzatia tovaru, musí do 14 dní od odstúpenia od zmluvy vrátiť predávajúcemu všetko, čo nadobudol na základe kúpnej zmluvy. Ak to už nie je možné (napr. tovar bol medzičasom zničený alebo spotrebovaný), spotrebiteľ musí poskytnúť peňažnú náhradu za to, čo už nie je možné vrátiť. Ak je vrátený tovar poškodený, predávajúci môže od spotrebiteľa požadovať náhradu škody.
  7. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy, ak nie je možné dodať objednaný tovar z dôvodu dodatočného predaja. Je povinný o tom bezodkladne informovať kupujúceho. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy aj vtedy, ak je za všetkých okolností zrejmé, že kupujúci za tovar po dodaní nezaplatí.

 ČLÁNOK 7 ZODPOVEDŇOSŤ ZA VADY TOVARU A ZÁRUKA

  1. Predávajúci zodpovedá spotrebiteľovi za to, že tovar je pri prevzatí bez vád. Predávajúci spotrebiteľovi predovšetkým zodpovedá, že v čase, keď spotrebiteľ tovar prevzal,
  • tovar má vlastnosti, na ktorých sa zmluvné strany dohodli, a ak nedôjde k dohode, vlastnosti, ktoré predávajúci alebo výrobca opísal,
  • tovar je vhodný na účel uvedený predávajúcim na jeho použitie,
  • tovar je v príslušnom množstve, prípadne miere alebo hmotnosti a
  • tovar spĺňa požiadavky právnych predpisov.
  1. Ak tovar nemá vyššie uvedené vlastnosti, spotrebiteľ môže požadovať dodanie nového tovaru bez vád, pokiaľ to nie je neprimerané vzhľadom na povahu vady. Ak sa vada týka len časti tovaru, spotrebiteľ môže požadovať iba výmenu časti tovaru. Ak nie je možné dodať nový tovar, môže spotrebiteľ od zmluvy odstúpiť.
  2. Ak spotrebiteľ neodstúpi od zmluvy alebo neuplatní právo na dodanie nového tovaru bez vád, môže požadovať primeranú zľavu.
  3. Spotrebiteľovi nevzniká právo z vadného plnenia, ak pred prevzatím tovaru vedel, že tovar je chybný, alebo ak vadu tovaru spôsobil sám.
  4. Spotrebiteľ je povinný pri prevzatí tovaru skontrolovať tovar. Ak spotrebiteľ pri prevzatí tovaru nenamieta proti zjavným chybám tovaru, tovar sa považuje za bezchybný (pokiaľ sa nepreukáže opak).
  5. Na tovar sa poskytuje záruka uvedená na predávanej veci, jej obale alebo návode k nej pripojenom ; inak platí všeobecná záručná doba 24 mesiacov, pokiaľ právne predpisy neustanovujú na špecifické druhy tovaru inú záručnú dobu. Ak to povaha veci pripúšťa, dokladom o záruke je doklad o kúpe (faktúra, dodací list a pod.), inak je predávajúci povinný vystaviť kupujúcemu záručný list.
  6. Predávajúci zodpovedá aj za vady, ktoré sa objavia počas záručnej doby. Táto zodpovednosť sa nevzťahuje na vady spôsobené bežným alebo nadmerným používaním tovaru, ako aj na vady spôsobené nesprávnym používaním, nesprávnou inštaláciou alebo manipuláciou, neopatrným zaobchádzaním alebo manipuláciou s vecou v rozpore s návodom na tovar. Zodpovednosť za vady nie je možné uplatniť na vady tovaru, na ktoré bol tovar zľavnený alebo o ktorých kupujúci vedel pri kúpe tovaru. Záručná doba začína plynúť prevzatím tovaru kupujúcim.
  7. Práva vyplývajúce zo zodpovednosti za vadný tovar, na ktorý sa vzťahuje záručná doba, zanikajú, ak neboli uplatnené v záručnej dobe.
  8. Na kupujúceho, ktorý nie je spotrebiteľ, sa zodpovednosť za vady a záruka podľa tohto článku VOP vzťahuje primerane.

ČLÁNOK 8 REKLAMAČNÝ PORIADOK

  1. Spotrebiteľ môže uplatniť reklamáciu vadného tovaru v záručnej dobe nasledovným spôsobom: Reklamovaný tovar (ďalej len "reklamácia") zašle spotrebiteľ predávajúcemu na adresu PFSC, s.r.o., Ambrova 33, 831 01 Bratislava, pričom reklamácia obsahuje: - kópiu dokladu o kúpe (faktúru) - popis zistených vád (textový popis alebo fotografiu miesta poškodenia) - reklamovaný tovar – a požadovaný spôsob vybavenia reklamácie v súlade s článkom 7 VOP ods. 2 a 3. Spotrebiteľ môže reklamáciu uplatniť aj prostredníctvom reklamačného formuláru zverejneného na webe predávajúceho.
  2. Predávajúci do 3 pracovných dní od doručenia reklamácie rozhodne, či sa uplatní právo spotrebiteľa zo zodpovednosti za vady a ako bude reklamácia vybavená. Táto lehota nezahŕňa primeraný čas potrebný na odborné posúdenie vady ; o potrebe takéhoto posúdenia je predávajúci povinný bez zbytočného odkladu informovať spotrebiteľa.
  3. Reklamácia bude vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní od jej uplatnenia.
  4. Predávajúci je oprávnený označiť reklamáciu za neopodstatnenú, najmä ak : vada vznikla bežným, nadmerným alebo nesprávnym používaním veci• vada vznikla neopatrným zaobchádzaním s vecou alebo manipuláciou s vecou v rozpore s pokynmi k tovaru• vada bola preukázateľne spôsobená nesprávnou alebo neodbornou obsluhou (inštaláciou), nevhodnou manipuláciou alebo používaním, používaním tovaru, najmä v rozpore s návodom na použitie• nekvalifikovaným zásahom, alebo zmena parametrov porucha bola spôsobená v dôsledku živelnej pohromy, násilného poškodenia alebo poveternostných podmienok alebo akejkoľvek vyššej moci• bola zistená nedbalá starostlivosť alebo predpísaná údržba výrobku.
  5. V prípade, ak predávajúci označí reklamáciu za opodstatnenú, vybaví reklamáciu v súlade s článkom 7 VOP ods. 2 a 3 t.j. dodá spotrebiteľovi nový tovar alebo jeho časť, vráti spotrebiteľovi zaplatenú kúpnu cenu (v prípade, ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy) alebo poskytne spotrebiteľovi primeranú zľavu z ceny tovaru.
  6. Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať spotrebiteľovi potvrdenie. Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie vydať spotrebiteľovi písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
  7. Reklamačný poriadok sa nevzťahuje na kupujúceho, ktorý nie je spotrebiteľ ; v takom prípade sa použije všeobecne záväzný právny predpis v zmysle článku 1 ods. 6 VOP.

ČLÁNOK 9 PRECHOD VLASTNÍCKEHO PRÁVA A ZODPOVEDŇOSŤ ZA ŠKODU

  1. Vlastnícke právo k tovaru prechádza na kupujúceho úplným zaplatením kúpnej ceny.
  2. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho dodaním tovaru.

ČLÁNOK 10 KONZULTÁCIA S LEKÁRNIKOM

  1. Konzultácia s lekárnikom je špecializovaná telefonická konzultačná služba spočívajúca v poradenstve v oblasti lekárnických produktov a výživových doplnkov (ďalej len ,,služba“).
  2. Na práva a povinnosti súvisiace so službou sa primerane použijú ustanovenia týchto VOP, s výnimkou článkov 5 a 9. Pre vylúčenie pochybností platí, že spotrebiteľ má právo uplatniť práva zo zodpovednosti za vady v zmysle článkov 7 a 8 VOP.
  3. Spotrebiteľ nie je oprávnený odstúpiť od zmluvy, ak došlo k úplnému poskytnutiu služby a poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu.
  4. Ak sa nepoužije článok 10 ods. 3 VOP a kupujúci odstúpi z akéhokoľvek dôvodu oprávnene od zmluvy, ktorej predmetom je poskytnutie služby, je predávajúci povinný vrátiť mu zaplatenú kúpnu cenu do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy. V prípade, ak je kupujúcim spotrebiteľ, môže použiť na účely odstúpenia od zmluvy formulár podľa článku 6 ods. 3 VOP.

ČLÁNOK 11 SPOLOČNÉ A ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

  1. Znenie VOP vrátane reklamačného poriadku môže predávajúci meniť a dopĺňať, a to bez toho, aby boli dotknuté práva a povinnosti vzniknuté počas doby účinnosti predchádzajúceho znenia VOP. Práva a povinnosti zmluvných strán sa spravujú VOP uvedeným na webovej stránke predávajúceho v deň odoslania elektronickej objednávky.
  2. Spotrebiteľ má právo podať predávajúcemu žiadosť o nápravu, ak medzi spotrebiteľom a predávajúcim vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa spotrebiteľ domnieva, že predávajúci porušil iné práva spotrebiteľa. Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak predávajúci na žiadosť podľa predchádzajúcej vety odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania. Návrh podáva spotrebiteľ príslušnému orgánu alternatívneho riešenia sporov, pričom možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá. Ďalšie podmienky súvisiace s alternatívnym riešením sporov ustanovuje zákon č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov je Slovenská obchodná inšpekcia Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27, soi.sk alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk). Spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. Európska komisia na účely mimosúdneho riešenia sporov so spotrebiteľmi vyvinula platformu riešenia sporov online (RSO). Aj túto platformu môže spotrebiteľ využiť na riešenie svojich sporov, a to prostredníctvom odkazu http://ec.europa.eu/consumers/odr.
  3. Tieto VOP sú platné a účinné od 07.2024. Predávajúci si vyhradzuje právo zmeniť VOP aj bez predchádzajúceho upozornenia.